لحظه ها بدرقه راه سبز تان

به صفحه لحظه ها خوش آمدید؛ لحظه ها، نگاهی به دیروز و امروز دارد به امید عدالت ،آزادی وآگاهی فلش می زند. لحظه ها برای یاد و مشق زندگی به میان امده است.

۱۳۹۱ خرداد ۱۹, جمعه

باز تاب صدای جواد ضحاک ازبا میان + عکس

   یک سال از غروب خونین جواد ضحاک گذشت. در این یک سال با میان در فقدان جواد بی صدا و اندوه گین بود. اما ، زمین و زمان با میان ، هنوزشاهد خدمات بنیانگذاراعتراض مدنی است وسینه ای پر راز با میان، خود  گواه آن اثرات، ماندگاراست و قله های بابا، نیزطنین آواز و حضور جواد را گواه است و بازتاب می دهد .


 آری همین یک سال پیش در چنین روزهای بود که فرزند صادق مردم و رییس شورای ولایتی با میان ، در دره غوربند بدست طالبان اسیر شد. وبعد از چند روزاسارت وشکنجه شدید،  با قصاوت و سفاکی خونین تروریستان ، مظلومانه کشته شد 
از آن روز که تروریست ها،  جواد را ازما ، و با میان گرفتن ، ما تنها شدیم ، با میان بی صدا شد وقله شاه فولادی،  بی نگاه او؛ در حسرت پروازیک عقاب  و نگاه اعترا ضی سا کت مانده است.

اینک ما درغروب او  مانده ایم وبا دنیایاز خاطره  ماندگار آن؛  شهید مظلوم. اوکه  خود دنیایی ازسخن و خاطره عدالت خواهی بود، دیگر د رمیان ما نیست. گلوی جواد  رمز و را ز، صدای بابه بود ، کلام و پیام بابه را ، باز تاب میداد. سینه ای آن شهید مظلوم، مملو از سخن های نا گفته  ونانوشته ای آن ، روز های دشوارعدالت خواهی بود. نای سینه نا گشوده ماند و دشمن گنج حکایت دوران عدالت خواهی را، آگاهانه پرپرکردند و لحظه های ناب نا گفته های با  بابه بودن ومردم شدن را محوساختن. جواد هرگزلب به گفتن آن نا گفته ها  نگشود و در پا سخ ندای من به وقت دیگر گذاشت.
 تحولات آنروز های  کا بل در محور سیاسی، نظامی و ارتباطات رادیویی داخل وخارج از کشور با بابه مزاری حلقه کاری جواد بود آن نکته های تاریخ ساز ، در سینه ای پر راز ضحاک؛ در با میان ماند ودفن شد. واینک لحظه های دشوار و پراز خطر غرب کا بل ، دست اورد ها، شکست ها و به ویژه آخرین لحظه های تاریخی آن ایام ، درفقدان روایت او ، برای تاریخ چگونه روایت خواهد شد.


وکیل مردم تجربه سیاسی واجتماعی اش را  از همرا هی وهم رزمی با با به مزاری آموخته بود ودر جبهه شمال، جبل سراج، شورای عالی هماهنگی، شورای عالی دفاع حضورعملی داشت   ودرتحولات بزرگ اجتماعی وفرهنگی جامعه زندگی می کرد و در عرصه های مختلف آن ایام ،  به کمال وپختگی خود رسید.   چنانکه  در و ا پسین زندگی خود  نشان داد و فراتراز دسته بندی های موجود  عمل کرد و سخن در قامت نماینده مردم و حقوق شهروندی داشت و درعرصه  ملی وتاریخی با زبان طنزومبارزه مدنی سخن گفت.
دشمن مکار بزرکترین سرمایه انسانی ومبا رز کار ازموده را ، از ما گرفت  بدین سان مردم با میان وهزاره ها، مردی را از دست داد که سخن بس گران و نا گفته ای با  بابه بودن  را نیز با خود برد. اولین سالیا د وخاطره جواد ما؛  وکیل مردم، رییس شورای ولایتی با میان ، گرامی باد!



تصویرازاولین محفل سالگرد شهادت جواد ضحاک در با میان:













منبع عکس سالگرد: محک 


Viestit
<

لحظه ها

۵ نظر:

Dawood Wassl داوود وصل گفت...

پیک عزیز سلام:
تشکر از تمام زحمات شما که امروز نسل آینده مارا روشن می سازد.
مخلص شما محمد داود وصل

مرتضی گفت...

پیک عزیز سلام نام شما را زیاد شنیده بودم خوب شد که وبلاگ تان را پیدا کردم خیلی جالب است اگر اجازه بدهید کدام عکس را باذکر و حتی گذاشتن لینک منبع از وبلاگ شما بگذارم. در ضمن وبلاگ شما را لینک نیز خواهم کرد. موفق باشید پیک عزیز. نمی دانم همان شور و حال را دارید یانه؟ از وبلاگ تان پیداست که با احساسترشده اید خداکند چنین باشد استاد پیک!

ناشناس گفت...

پیک عزیز سلام نام شما را زیاد شنیده بودم خوب شد که وبلاگ تان را پیدا کردم خیلی جالب است اگر اجازه بدهید کدام عکس را باذکر و حتی گذاشتن لینک منبع از وبلاگ شما بگذارم. در ضمن وبلاگ شما را لینک نیز خواهم کرد. موفق باشید پیک عزیز. نمی دانم همان شور و حال را دارید یانه؟ از وبلاگ تان پیداست که با احساسترشده اید خداکند چنین باشد استاد پیک!

مرتضی مالستانی

http://malistanmalistan.blogfa.com/

نصرالله پیک (N.Peik) گفت...

اقای مالستانی عزیز سلام به شما،خرسندم که لحظه ها پل ارتباط شده است و اینک شما را با خود دارد. گرچه صقحه لحظه ها خالی است اما شما مختارهستید که مطلب مورد پسند خود را از لحظه ها داشته باشید.

ناشناس گفت...

درود برپیک قهرمان تو بهترینای درقلب هرجوان هزارستان
کوچک تان عبدالله حسینی انصاری

©

هرنوع بهره گیری ازمتن یا عکس این وبلاک با ذکرمنبع و یا نام صا حب اثر بلا ما نع است

Kuvien ja kirjoitusten kopiointi ilman tekijän nimeä on ehdottomasti kielletty