لحظه ها بدرقه راه سبز تان

به صفحه لحظه ها خوش آمدید؛ لحظه ها، نگاهی به دیروز و امروز دارد به امید عدالت ،آزادی وآگاهی فلش می زند. لحظه ها برای یاد و مشق زندگی به میان امده است.

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۹, چهارشنبه

اعلامیه شماره یک

بسمه تعالی

اعلامیه شماره یک نمایندگان جامعه هزاره در شورای ملی افغانستان

ملت مسلمان افغانستان درود و سلام خداوند بر شما و همه راهیان راه خدا

نمایندگان جامعه هزاره در شورای ملی افغانستان از حضور شکوهمندانه شما در عرصه های جهاد و مقاومت و نیز حرکت خردمندانه و صلح آمیز شما در فصل نوین دموکراسی از شما مردم تشکر نموده و حضور شما را در سه مرحله انتخابات کشور به دیده قدر می نگرند.
ملت عزیز! ما آرزو داشتیم که در فصل نوین کشور شاهد وحدت ملی، برادری، عدالت اجتماعی و ریشه کن شدن تبعیض و ظلم در کشور بوده و شاهد امن و ترقی باشیم اما حکومت 9 ساله رییس جمهور کرزی نه تنها نتوانست خواسته های اساسی جامعه افغانستان را برآورده کند که بالعکس به گسترش ناامنی و دشمنی میان اقوام با هم برادر این کشور انجامید.

جامعه هزاره که در فصل جدید، بیشتر از همه سلاح هایشان را به زمین گذاشتند و همگام با حکومت و جامعه جهانی بطرف ایجاد دولت ملی گام برداشتند. اما بر خلاف انتظارشان گروپ های مسلح تحت نام کوچی از سال 1381 به این سو هر سال غایله آفریدند و نان فقیرانه بخور و نمیر مردم بهسود را بخون تر نموده و زندگی شان را به آتش کشیدند که اوج این تهاجمات، تطبیق سیاست سرزمین سوخته در سال های 1386 و 1387 بود که طی این دو سال جمعاً 39 نفر از مردم بهسود شهید و تعدادی زخمی و هزاران خانواده مهاجر و خانه های شان به آتش کشیده شد. در سال 1388 در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آقای حامد کرزی تعهداتی مبنی بر بازسازی مناطق مرکزی و تأمین امنیت مطمئن هزاره جات و ختم غایله کوچی گری به مردم سپردند و شما هم به خاطر تأمین وحدت ملی و پرهیز از یک انقسام و رویارویی شوم، بار دیگر به آقای کرزی در انتخابات ریاست جمهوری رأی دادید.

با ختم دوره انتخابات 1388 آقای کرزی تعهدات خویش را از یاد برده بار دیگر سیاست های تبعیض آمیز و قوم گرایانه آغاز شده که در نتیجه زمینه هجوم صدها نفر مسلح بنام کوچی مجهز به اقسام سلاح های سبک و سنگین به بهسود مساعد گردید. که در نتیجه تا هنوز بیشتر از سه هزار خانواده مهاجر و دارایی شان حریق و یا غارت شده و حکومت حد اقل مسوولیت خویش را در قبال این قضیه اجرا نکرده است.
نمایندگان شما در شورای ملی افغانستان رسماً در پاسخ به این تجاوزات مسلحانه جهت همبستگی و همدردی با مردم بهسود و دایمیرداد و ناهور به تاریخ 27 ثور 1389 دست به تحصن در مقابل پارلمان کشور زدند و به حکومت اعلام کردند که هرچه سریعتر مهاجمین به نام کوچی را از مناطق اشغال شده خارج سازند.
رییس جمهور روز 27 ثور 1389 سه چیز را وعده دادند:

1-          اجرای آتش بس فوری
2-          خارج شدن مهاجمین از بهسود
3-          جبران کامل خسارات مردم

نمایندگان شما امروز سه شنبه مورخ 28 ثور منتظر عملی شدن بخشی از وعده حکومت می باشد، در صورتی که از اقدامات دولت ناامید گردد مراتب بعدی را به شما ابلاغ نموده، حرکت های مدنی خویش را جهت رساندن صدای مظلومانه مردم مناطق مرکزی به گوش جهانیان ادامه خواهد داد. تا صدور اعلامیه بعدی منتظر بوده از هر گونه اقدامات پراکنده خودداری نمایید.
والسلام
نمایندگان جامعه هزاره در شورای ملی افغانستان

هیچ نظری موجود نیست:

©

هرنوع بهره گیری ازمتن یا عکس این وبلاک با ذکرمنبع و یا نام صا حب اثر بلا ما نع است

Kuvien ja kirjoitusten kopiointi ilman tekijän nimeä on ehdottomasti kielletty