لحظه ها بدرقه راه سبز تان

به صفحه لحظه ها خوش آمدید؛ لحظه ها، نگاهی به دیروز و امروز دارد به امید عدالت ،آزادی وآگاهی فلش می زند. لحظه ها برای یاد و مشق زندگی به میان امده است.

۱۳۸۹ مرداد ۲۱, پنجشنبه

استاد یزدانی، کاندید مستقل ولسی جرگه د رولایت کا بل

عکس از: پ.ن.
کا بل 1388

..............


پيام استاد حاج کاظم یزدانی به ملت شريف و پاك نهاد افغانستان به مناسبت انتخابات سر نوشت ساز پارلمانی 1389
..............................................
........................
 .........


به نام خداي كرامت بخش و تعالي دهنده انسانها


وطنداران غيور و سر بلند! اينك كه در آستانة انتخابات ولسي جرگه قرار داريم، سعي كنيد كساني را روانه خانة ملت كنيد كه نماينده واقعي شما باشند و با سر نوشت شما معامله نكنند و از علم و دانش ، صداقت و دلسوزی بهرمند بوده وسخني براي گفتن و انديشه اي براي تغيير اوضاع نابسامان كنوني در سر داشته باشند.


هموطنان گرامي! همان طور كه في الجمله از اوضاع سياسي- اجتماعي و پيشرفتهاي خيره كننده بسياري از كشور هاي معاصر كم و بیش اطلاع داريد، كه بعضاً پيشينه تاريخي و فرهنگي چنداني هم ندارند، ولي در سايه وحدت و همبستگي ملي، رفع تعصبات قومي و نژادي، تصويب قوانين مفيد و كار آمد و پيروي از آنها و سپردن كارهاي سياسي و اجتماعي به افراد شايسته و كاردان و طرد افراد شياد، رياكار و عوام فريب از پست و مقامهاي اجتماعي، روز به روز به پيشرفتها و ترقيات تازه و تازه تري نايل شده، و باز در تلاش فتح قلل شا مخ علم و صنعت مي باشند.


اما كشور عزيز و ستمديده ما با آن همه سابقه درخشان تاريخي كه در روزگار كوشانيان، و بعد از ظهوراسلام در عصر پرابهت غزنويان و سپس تيموريان، يكي از مراكز دانش، تمدن و هنر در قاره بزرگ آسيا به شمار مي آمد، اينك در دوسه قرن اخير، به دليل سلطه اميران ستمگر و انحصار طلب و خانه جنگي هاي و تشديد تعصبات قومي و راكد ماندن سرمايه هاي فكري و مغزي و تهي شدن كشور از شخصيت هاي لايق و كاردان و دوري عامه مردم و سياست بازان از مكتب حيات بخش قران و غلبه يافتن بازار سحر و افسون و نفوذ جاسوسان كشور هاي خارجي و بخصوص همسايگان و ترويج مفاسد اجتماعي توسط آنان و غفلت مردم و دولت از طرح هاي بزرگ و سازنده، اينك به يكي از عقب مانده ترين كشور هاي جهان تنزل مقام پيدا كرده است، به قسمي كه هرگاه نامي از اين سرزمين در ميان ديگر كشور هاي جهان ذكر شود. فقر ، فلاكت، فساد اداري، تخريب و ترور و توليد مواد مخدر از آن در ذهن ها تداعي مي شود.


هموطنان! هر نوع سكوت، غفلت و بي تفاوتي در برابر اين همه ناملايمات ، خيانت به كشور، ملت و نسل هاي آينده خواهد بود.


بياييد دست به دست هم داده عليه هر چه تباهي، ناپاكي، تبعيض، رياكاري و ديگر مفاسد است، به پا خواسته بيشتر از اين اجازه ندهيم كه سرنوشت ما و فرزندان و نسل هاي آينده ما بازيچه دست نا اهلان گردد.


بياييد يأس و نا اميدي را از خود دور كنيم.


بشر اگر با وحدت و همدلي وعزم راسخ به انجام كاري تصمیم قاطع بگیرد، پيروز خواهد شد. خصوصاً در ريشه كن ساختن آفات اجتماعي كه خداوند نيز كمك خود را از ما دريغ نخواهد كرد.‌« اِنْ تَنْصُرُو اللهَ يَنْصُرْ كُمْ» اگر خدا را ياري كنيد، خداوند نيز شما را ياري خواهد كرد.


برادران و خواهران!


پارلمان جايي است كه سرنوشت سياسي جامعه از همانجا رقم مي خورد و شما با انتخاب شايسته ترين، دلسوز ترين وآگاه ترين افراد براي ولسي جرگه عملاً در مبارزه عليه ناپاكيها و مفاسد اجتماعي نقش شايسته اي ايفا كنيد و با انتخاب تان برای کسانی که فکر نو، سخن تازه، طرح و نفشۀ جدید و خلاصه گفتنی های امید بخش برای بهبود و تغییر جامعه دارند، زمینه کار و تبارز را فراهم سازید.


بيا تا جهان را به بد نسپريم - به نيكي همه دست همت بريم.


و السلام. 3/4/89-
كابل، كاظم يزداني
..................
ستاد مردمی انتخاباتی استاد یزدانی

هیچ نظری موجود نیست:

©

هرنوع بهره گیری ازمتن یا عکس این وبلاک با ذکرمنبع و یا نام صا حب اثر بلا ما نع است

Kuvien ja kirjoitusten kopiointi ilman tekijän nimeä on ehdottomasti kielletty